اخباراخبار آمل

دکتریوسفیان ملا:طرح تولید انرژی از زباله های شمال کشور امکان پذیر نیست/ غرق شدن استان های شمالی در دریای زباله

نماینده مردم آمل درمجلس گفت:
در مدیریت پسماند و حل مشکل زباله نمی توان زمان را از دست داد.

عزت الله یوسفیان ملا ، با اشاره به اظهارات رییس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی براینکه استان های شمالی کشور باید بی خیال تولید انرژی از زباله شوند، گفت:
متاسفانه از طرح تبدیل زباله به انرژی دراستان های شمالی کشور تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است، شعارها و برنامه های بسیاری دراین باره مورد بررسی قرار گرفت؛ اما تاکنون نتیجه ای مبنی بر تولید برق از محل زباله سوزی کسب نشده است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه همین مباحث سبب هدر رفت زمان و عقب ماندگی درمدیریت پسماند و تعیین تکلیف زباله درشمال کشور شده است، افزود:
مسئولان به امید تولید انرژی از زباله زمان بسیاری را از دست دادند، زباله سوزی درشمال کشور یکی از مسائل فوری بوده و باید سریع تعیین تکلیف شود؛ البته تولید انرژی کاری زمان بر بوده و درپروسه 5 تا 10 ساله قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه پروسه زمانی طولانی درتولید انرژی از زباله به نفع محیط زیست استان های شمالی نیست، تصریح کرد:
نمی توان حتی چند ماه برای این مسئله زمان اختصاص داد، درحال حاضر شمال کشور توسط پسماند درحال مدفون شدن بوده و با طرح های زمان بر نمی توان این مشکل بزرگ را حل کرد؛ بنابراین هیچ امیدی از اجرای این طرح برای رهایی از مشکل زباله وجود ندارد.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه طرح ها و برنامه های دیگری را باید حل مشکل پسماند تدوین و مورد بررسی قرار داد، گفت:
هم اکنون دولت با استفاده از دستگاه های زباله سوز معدوم سازی پسماند را در دستورکار قرار داده است، ضمن اینکه به طور قطع توجه به سوددهی دربحث زباله سوزی تنها به هدررفت زمان کمک می کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه بخش خصوصی نتوانست درحل مشکل پسماند حضور قابل قبولی داشته باشد، افزود:
درحال حاضر تنها باید زباله را به هر روشی معدوم کرد، متاسفانه شمال کشور توسط پسماند در حال مدفون شدن است و شیرابه زباله ها آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا