اخباراخبار آمل

گفتگوی اختصاصی آمل زیبا با اعضای گروه ماه حق

در گفتگوی اختصاصی آمل زیبا با اعضای گروه ماه حق مطرح شد:
خواستیم تا مذهب با موسیقی در کنار هم به آرامش برسند/خوشحالیم که آن آقای مسئول آملی به آرزویش نرسید و برنامه ما بسیار عالی برگزار شد

در این قسمت بخشی از مصاحبه اختصاصی با علیا کاظمیان را خواهید خواند:

راز موفقیت شما چه چیزی بود و چی باعث شد که به اینجا برسید؟
راز موفقیت را می توان در صبر و حوصله،تمرین بسیار زیاد،سختی های فراوان و داشتن اساتید بسیار خوب در زمینه های مختلف همچون تئاتر،موسیقی،قرائت،تعزیه و سایر رشته ها دانست که برای بدست آوردن این اساتید شرایط بسیار سختی را تحمل کردم.

در مورد تلفیق دعا با موسیقی هاتون برای ما توضیح بدهید؟
مذهب با موسیقی همیشه در تقابل با یکدیگر بوده است و ما خواستیم یک کار نو انجام دهیم تا این دو در کنار هم به آرامش برسند و تصمیم گرفتیم تا با این ابزار جوان ها را به سمت دین سوق بدهیم و باید بگویم که ما اولین گروهی بودیم که این کار را انجام دادیم و در ابتدا برای تلفیق ادعیه با موسیقی استرس داشتیم اما وقتی انجام شد فهمیدیم که کار بسیار بزرگی بوده که ما به لطف خدا توانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

یکی از خاطره انگیز ترین اجرا هایی که تا بحال داشتین کدام اجرا بود؟
بهترین خاطره من از اولین دفعه ای است که با استاد اکبر گلپایگانی روبرو شدم و از من خواستند که برای ایشان بخوانم و داستان هایی که بسیار برایم جالب و خاطر انگیز بود.

استاد موسیقی شما چه کسی بود؟
من نزد اساتید زیادی موسیقی را فرا گرفتم اما از آغاز که وارد فضای مذهبی شدم در نزد استاد علی هادی زاده موسیقی را فرا گرفتم و قران خواندن ایشان را بسیار دوست داشتم چون لحن و صدای دلنشینی داشت و بعد ها در نزد اساتید گرانقدری همچون استاد کمانگری و استاد زارع در زمینه های قرائت و تواشیح بودم و به تعزیه علاقه زیادی داشتم زیرا سرشار از هنر اصیل ایرانی است به همین خاطر تعزیه را نیز یاد گرفتم.ساز را نیز از استاد ابراهیمی فرا گرفتم که یکی از بهترین های ایران بوده اند.

صحبت پایانی؟
امیدوارم تا روزی بتوانم هنر و توانایی هایی که در موسیقی شرقی و موسیقی ایرانی وجود دارد را در بزرگ ترین استیج های دنیا به نمایش بگذارم.

گزارش ، علی گرجی پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا