اخبارسیاسیجذاب ترین هااخبار آملاخبار مازندرانسرگرمی

کاهش بودجه سال ۹۷/ آزادراه آمل – ساری احداث می شود

به گزارش آمل زیبا و به نقل از مهر ، عزت الله یوسفیان ملا، شامگاه سه‌شنبه، در نشست با فعالان رسانه‌ای آمل با اشاره به اینکه کار مطالعات پروژه چهار خطه کردن محور هراز از سال ۸۵ شروع شد، افزود: شروع تعریض محور هراز از سال ۹۳ شروع و این پروژه در ردیف اعتباری پروژه ملی قرار گرفت و در این ردیف هر ساله ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این مهم اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیمانکاران به‌صورت شبانه روز در این محور درحال کار هستند، ادامه داد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان مازندران به این پروژه ۶۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه های داخلی مجلس با اشاره به اینکه دولت موظف به ارائه بودجه کشور تا ۱۵ آذر هر سال به مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: طبق قانون، دو سوم اعضای مجلس باید به بودجه ارسالی دولت در مجلس رای اعتماد دهند تا تصویب شود و اگر دولت تا ۱۵ آذر به مجلس ارائه ندهد آنوقت بودجه کشور به چند دوازدهم تقسیم می‌شود.

یوسفیان ملا با بیان اینکه در صورت تصویب بودجه به‌صورت چند دوازدهم، مجلس ماهیانه بودجه کشور را تصویب می‌کند، افزود: پس از ارائه، بودجه در ۱۳ کمیسیون مجلس بررسی می‌شود و سپس، در رأس آن کمیسیون برنامه بودجه این مهم را تصویب می‌کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی ما برای سال آینده این است که با کاهش بودجه مواجه خواهیم بود.

*بیش از ۵ هزار پروژه ملی در کشور داریم

وی با اشاره به اینکه در کشور بیشتر از ۵ هزار پروژه ملی داریم، افزود: استان مازندران ۲۴ پروژه ملی دارد که به زودی دو پروژه دیگر به استان اضافه می‌شود و ۱۸ پروژه ملی در شهرستان آمل داریم که به‌نوعی اکثر پروژه‌های آمل از اعتبارات ملی برخوردار هستند.

یوسفیان ملا با اشاره به پروژه آزاد راه آمل – ساری که پروژه ملی است، گفت: پروژه احداث آزاد راه آمل – ساری به طول ۴۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال احداث می‌شود و این پروژه از آمل به سمت فریدونکنار و ساری است که مسافران در کمترین زمان به ساری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه دیگر شاهد خاموشی در آمل نخواهیم بود، ادامه داد: پست برق جدیدی در محدوده مرکز شهر آمل در حال ساخت است که به‌زودی به اتمام می‌رسد و اکثر سیم‌های سطح شهر به صورت خود نگهدار شدند که بیشتر از ۹۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

*بزرگترین پروژه فاضلاب در آمل در حال احداث است

یوسفیان با بیان اینکه پروژه عظیم فاضلاب در شهرستان آمل در حال اجرا است که اعتبار آن بیشتر از ساخت محور هراز هزینه خواهد داشت، افزود: این پروژه ۵۵۰ کیلومتر طول دارد که در تمام شهرستان اجرایی خواهد شد و آخرین خط این پروژه به کارخانه کود شیمیایی متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ میلیارد تومان برای تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) آمل هزینه شد، ادامه داد: پروژه‌های آمل – فریدونکنار، آمل چمستان، محور قدیم آمل – بابل در دست اقدام است.

*قاچاق دو ضربه اساسی به کشور وارد می‌کند

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه مشکلات عمده در کشور قاچاق است، ادامه داد: ۲۰۰ هزار تن برنج از هندوستان ثبت خرید شد که پس از بارگیری از هند به دبی منتقل شد و  ۲۰ هزار تن از گمرگ وارد ایران شد و ۱۸۰ هزار تن به‌صورت قاچاق وارد کشورمان شد.

وی با اشاره به اینکه واردات به‌صورت قاچاق دو ضربه اساسی به کشور می‌زند، افزود: در واردات به این صورت قاچاق، هیچ هزینه گمرگی پرداخت نشده و برای کشور درآمد حساب نمی‌شود و در موضوع دوم این مهم برای تاجر در آمد حساب نشده و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه برنج گران است که این مهم را قبول داریم اما با هزینه گندم مقایسه کنید که در چند سال اخیر قیمت آن افزایش زیادی داشت، ادامه داد: اگرقیمت برنج کاهش یابد کشاورز نابود می‌شود و دولت سال گذشته وارد میدان شد و برنج را از کشاورزان خریداری کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام برنج‌های کشور در کارخانه‌های شالیکوبی انبار شده‌اند اما برنج قاچاق وارد شد، ادامه داد: مصرف سالیه برنج در کشور ۲ میلیون و پانصد هزار تن است که ما ۲ میلیون تن تولید برنج در کشور داریم.

*دستگاه‌های دولتی از برنج خارجی استفاده نکنند

یوسفیان گفت: پس از واردات برنج به‌صورت قاچاق وزارت کشاورزی به دنبال کار بود و جلوی ارز دولتی را گرفت.

نماینده مردم آمل در مجلس خواستار استفاده برنج داخلی در دستگاه‌های دولتی شد و افزود: دستگاه‌های دولتی مانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی از برنج وارداتی استفاده نکنند و دولت استفاده برنج خارجی را در تمام دستگاه‌ها ممنوع کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا