اخباراخبار آملورزشی

پیمان حیدری:اگر مصدومیت های بد موقع نبود مدال های زیادی کسب می کردم/مسئولین تا وقتی به ورزشکاران نیاز دارند وعده های توخالی می دهند

امروز میخواهیم به پای درد و دل های ورزشکاری با اخلاق و یکی از کشتی گیر های خوب شهرستان آمل بنشینیم.

کسی که سخت تلاش کرد و مقام هایی را در سطوح کشوری و جهانی را نیز کسب کرد اما باز هم مورد توجه مسئولین شهرش قرار نگرفت و حالا دیگر از همه چیز و همه کس ناامید شده است و مشقت های زندگی به او اجازه ورزش کردن را نمی دهد و زندگی روزمره خود را ادامه می دهد که بخشی از آن خدمت سربازی است که یک ورزشکار با چندین مدال جهانی نیز دو سال از زندگی خود را باید صرف خدمت مقدس سربازی کند که شاید اگر کم لطفی های برخی از مسئولین نبود شاید به نوعی دیگر رقم می خورد.
این فرد کسی نیست جز پهلوان پیمان حیدری اهل روستای وسطی کلا آمل با عناوین مختلف از جمله:قهرمانی کشور در نوجوانان ،نایب قهرمانی انتخابی تیم ملی ،قهرمانی کشور در جوانان ،2 قهرمانی در تیم ملی جوانان اعزامی ب مسابقات جهانی و قهرمانی جهان در شهر فازانا کرواسی و عناوین های دیگر که او قطعا می توانست عنوان های به مراتب بهتری را نیز کسب کند اما دست تقدیر او را به اینجا رساند تا گاهی آن چیزی که شایسته می باشد اتفاق نیفتد.

_در این قسمت برخی از پرسش و پاسخ های پهلوان پیمان حیدری را خواهید دید”

_از چه زمانی ورزش کشتی را به صورت حرفه ای آغاز کردین ؟
ده سال است که به صورت حرفه ای در ورزش کشتی فعالیت میکنم و از سن نه سالگی بخاطر عشق و علاقه خانواده و خودم به کشتی به این ورزش پهلوانی روی آوردم.

_در مورد اخرین مسابقه ای که در آن حضور داشتید برای ما توضیح بدهید:
آخرین مسابقه ای که در آن حضور داشتم انتخابی تیم ملی بزرگسالان کشتی ساحلی بود که با بد شانسی دچار یک آسیب دیدگی شدید شدم اما با همین وضع نیز توانستم عنوان سومی این مسابقات را از آن خود کنم.

_هدف بعدی شما چه مسابقه ای است؟
هدف بعدی من شرکت در مسابقات امید های جهان و مسابقات ارتش های جهان می باشد که امیدوارم بتوانم برای شهر و کشورم افتخار کسب کنم.

_چرا شما به شکل منظم در مسابقات حضور ندارید؟
متاسفانه در چند سال اخیر با مصدومیت های زیادی دست و پنجه نرم می کردم که یکی از عوامل اساسی که باعث شد تا نتوانم به طور منظم در کشتی حضور داشته باشم آسیب دیدگی هایی که مانع از کشتی گرفتن من می شد بود اما حالا میخواهم بازگشت پرقدرتی داشته باشم و با شرایط ایده عالی در مسابقات آینده شرکت کنم.

_مربی هایی که باهاشون کار کردین؟
از روزی که کشتی را شروع کردم زیر نظر استاد وحید منصوری کار کردم که واقعا برای من زحمت کشیدند و برای بازگشتم به میادین ورزشی بسیار تلاش کردند.

_الگوی ورزشی شما؟
الگوی ورزشی من از همان دوران جوانی مهدی حاجیزاده بوده است که از کشتی های او بسیار لذت می بردم.

_تلخ ترین خاطره ورزشی؟
تلخ ترین خاطره ورزشی من نیز ضرب خوردگی شدید از ناحیه مینیسک پا بود که سبب شد تا نتوانم در مسابقات نوجوانان جهان صربستان و مسابقات بازی های آسیایی در پاتایا حضور داشته باشم که به اعتقاد من یکی از بزرگترین موقعیت های ورزشی زندگی خود را در آن زمان از دست دادم.

_چه چیزی باعث شد که مدال خودتون رو به خانواده شهید مدافع حرم روح الله صحرایی اهدا کردین؟
من یک هفته قبل از عزام به مسابقات جهانی با خودم عهد کرده بودم که اگر در قهرمانی جهان مدال کسب کردم آن را به خانواده شهید صحرایی اهدا کنم و خدا خواست و این اتفاق افتاد و من هم کوچکترین کاری که می توانستم را برای خانواده شهید روح الله صحرایی انجام دادم.

_آیا از حمایتهای مسئولان شهری و استانی رضایت دارید؟
نه، اصلا حمایتی وجود نداشت که بخواهیم راضی باشیم یا نباشیم و واقعا متاسفم برای آن آقایی که در زمان رای گرفتن به مردم وعده های توخالی می دهد اما وقتی کارش با مردم تمام شد همه حرف هایش را فراموش می کند و
می توانم به جرعت بگویم که تا بحال هیچ وعده ای که در آن زمان داده اند را عملی نکردند.

_چه برنامه ای برای آینده ورزشی خود دارید؟
نمیدانم شاید هم دیگر نتوانم به آن عنوان دست پیدا کنم اما یکی از کارهایی که دوس دارم دوباره به آن دست یابم تکرار دوباره قهرمانی جهان است که اگر خدا بخواهد و من نیز موقعیت مناسب را داشته باشم برای رسیدن به این هدف تلاش میکنم.

_چند تا اسم میگم در موردشون یه کلمه بگو؟

کشتی؟ ورزش سخت

اداره ورزش و جوانان آمل؟ فقط می توانم بگویم بد و خیلی بد

خبرنگار؟ حامی ورزشکاران

آمل؟ جوانان با استعداد و بی ادعا

صحبت پایانی؟
از شما تشکر میکنم که حداقل پای درد و دل ما ورزشکاران می نشینید و همیشه حامی ما بوده اید و امیدوارم که مسئولین شهرم به فکر ورزشکاران این شهر باشند و نباید با کارهای خود خون شهدایی همچون شهید صحرایی که برای حفظ و دفاع از ناموس و وطن خود شهید شدند را پایمال کنیم.

 

گفتگو: علی گرجی پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا