اخباراخبار آملاخبار مازندرانورزشی

پویا رحمانی در گفتگو با آمل زیبا: کشتی آمل درگیر کم لطفی ها است…

پویا رحمانی در گفتگو با آمل زیبا:
کشتی آمل درگیر کم لطفی ها است…
هفته ای سه بار برای تمرین به جویبار میروم!


به گزارش اختصاصی آمل زیبا،پویا رحمانی کشتی گیر سنگین وزن آملی چند سالی است در تیم ملی کشتی آزاد حضور دارد،این کشتی گیر جوان و خوش آتیه افتخاراتی را در کشتی آزاد بدست آورده است و در شهری که معروف به کشتی فرنگی است در کشتی آزاد افتخارآفرینی میکند . رحمانی در مسابقات قهرمانی کشتی ساحلی در نوشهر حضور یافت و با کسب مقام قهرمانی مجوز حضور در مسابقات المپیک ساحلی را کسب کرده است.

در ادامه مصاحبه ی اختصاصی با این کشتی گیر خوش اخلاق و آینده دار آملی را خواهیم خواند:


خودتان را معرفی کنید؟
از چه زمانی به کشتی روی آوردین؟
پویا رحمانی،متولدشهرستان آمل هستم،از سن ١٢ سالگی کشتی را آغاز کردم، ابتدا در کشتی محلی شرکت میکردم و بخاطر علاقه بیش از حد به کشتی و حمایت دایی خودم که قبلا کشتی گیر بود کشتی را نزد مربی خوب شهرم آقای حمید اقاجانی شروع کردم…
راجع به عناوینی که در کشتی کسب کردید توضیح بدهید:
من در رده سنی جوانان در جام بین المللی شهید هاشمی نژاد سوم شدم،در بزرگسالان سال ٩١ سوم کشور شدم،در سال ٩٢ به مسابقات بین المللی کرکین روسیه از طرف تیم ملی اعزام شدم و آنجا دوم شدم،در سال ٩۵ در کشوری بزرگسالان اول شدم و به اوکراین اعزام شدم که موفق نبودم،در سال ٩۶ در انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی مقام اول رو کسب کردم و در این بین ٢ بار قهرمان دانشجویان کشور ١بار قهرمان المپیادانشجویان کشور قهرمان بسیج کشور،قهرمانی در مسابقات نیروهای مسلح کشور و چندین بار در مسابقات لیگ برتر با تیم های مختلف روی سکو رفتم.
آقای رحمانی با اینکه در کشتی به بالاترین سطح ملی رسیدید چرا در شهر آمل گمنام هستید؟
نمیدانم چه باید بگویم ،شاید کوتاهی از من و یا مسئولین یا از هیات های قبلی بوده که در معرفی کشتی گیر خودشان مشکل داشتند و این موارد برای خیلی از کشتی گیران عادی است که به چشم نیایند و بهتراست زیاد به این موضوعات فکر نکنیم.
کشتی آزاد در شهر آمل را چطور میبینید؟
به نظر شما آیا استعدادهایی پس از شما در آمل ظهور خواهند کرد؟
کشتی امل درگیر خیلی از کم لطفی ها بوده ولی خدا را شکر الان روند رو به رشدی دارد و در رده سنی نوجوانان چند ملی پوش داریم که انشالله به همین صورت ادامه پیدا کند شاهد جوانان پر افتخاری در امل خواهیم بود.
از دلایل حضور یافتن در تیم فارس در لیگ کشتی بگویید؟
بنده به دلیل مشکلاتی که با هیات قبلی داشتم یک مدت از آمل رفت و در فارس مشغول به کشتی گرفتن شدم و آنجا تمرین کردم بعد از آن وقتی با استقبال خوب آنها رو به رو شدم برای آن استان کشتی گرفتم و ٣ سال است که در مسابقات در قالب تیم فارس در مسابقات شرکت میکنم.
جایی عنوان کردید برای تمرینات به شهر جویبار می روید،آیا در شهر خودتان شرایط تمرین وجود ندارد؟
بله درست است من هفته ای ٢ مرتبه به شهر جویبار میروم زیرا استفاده از تجربیات مربی بزرگی چون محمود اسماعیل پور که حق زیادی بر گردن من دارد و مابقی تمرینات را در آمل نزد آقای آقاجانی انجام میدهم،طی کردن این مسافت هفته ای دوبار سخت است،ولی برای بدست اوردن گنج سختی باید کشید.
در مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور در نوشهر شرکت کردید و کسب سهمیه المپیک ساحلی کردید،راجع به نحوه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات پیش رو یعنی جهانی و المپیک توضیح دهید:
بله من برای این مسابقات تمرین زیادی کرده بودم و این کشتی کشتی مازندرانی هاست،چون ما از سن کم به دریا میرفتیم و از رو غریزی در ساحل کشتی میگرفتیم تا کم کم به کشتی آمدیم و باز هم تمرین ساحل رو انجام میدادیم.
سطح مسابقات بالا بود و همچنین برگزاری مسابقات عالی چون مربیان و مسولین کشتی ساحلی همه از قهرمانان جهان و از قهرمانان کشتی های سنتی بودند از جمله اقای واگذاری اقای شاهمنصوری و اقای معصومی
در کل خدا خواست و اول شدیم امیدوارم بتونم نماینده خوبی باشم ،مسابقات المپیک ساحلی هم ماه آینده در کشور آمریکا برگزار می شود.
چه اهدافی در کشتی دارید که میخواهید به آن دست پیدا کنید؟
اگر خدا بخواهد میخواهم بعد از کسب مدال در ساحلی به کشتی آزاد فکر کنم و حق خودم را از کشتی آزاد بگیرم و
امیدوارم با خواست خدا و حمایت های مردم و دوستان بتوانم به هدفم برسم و به شما قول میدهم که امسال شاهد بهترین کشتی ها از من خواهید بود.
در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید…
در پایان جا دارد از خانواده خودم، امیراسماعیلی و جناب سرهنگ سانعی (فرمانده هان پدافند هوایی ) که در این ٢سال واقعا کمک کردند تا بتوانم به تمرینات خودم در حین خدمت برسم ،از عضو ورزشی شورای شهر جناب آقای خسرو ابراهیم زاده که همیشه پیگیر اوضاع و احوال و دلگرمی بودند،اقای محمدحسین رضوی و اقای بزرگمهر دادگر کمال تشکر و قدردانی را دارم،مجددا از دایی عزیزم که در همه جا کنارم بوده و پشتیبانم بوده است تشکر می کنم…

علی حسینی _ آمل زیبا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا