اخباراخبار آملاخبار مازندرانورزشی

مسابقات شطرنج جام بین‌المللی فجر در آمل آغاز شد

به گزارش آمل زیبا: بیست و ششمین دوره مسابقات شطرنج جام بین‌المللی فجر به میزبانی مجتمع رفاهی اکسین در شهرستان آمل عصر شنبه آغاز به کار کرده است که در این مسابقات ۴۰۰ شطرنج‌باز داخلی و خارجی در دو جدول A و B با هم رقابت می کنند و در یازده دور اجرا می‌شود که برترین‌های شطرنج با یگدیگر رقابت‌ می کنند.

۴۶ بازیکن خارجی از ۲۴ کشور دنیا پس از قرعه‌کشی با رقبای خود رقابت می کنند که بیشتر آنها دارای رنکینگ‌های بالا هستند.

نکته قابل توجه این مسابقات این است که برای نخستین بار در این مسابقات بین‌المللی دو داور مازندرانی به عنوان سر داور حضور دارند.

گفتنی است:احسان قائم‌مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران، پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجاه، پویا ایدنی، پوریا درینی، امیررضا پوررمضانعلی و مسعود مصدق‌پور چهره‌های برجسته شطرنج کشورمان در این رویداد مهم بوده و استاد فیده جوان ارمنی واحه دانییِلیان استاد بزرگ تورنیکه سانیکدزه قهرمان گرجستانی و استاد بزرگ اِوِگنی سولوژنکین مربی سرشناس تیم‌های ملی کشور روسیه در این مسابقات دست به مهره می‌شوند.

مراسم اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام فجر همزمان با شب پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۱ بهمن امسال برگزار می‌شود و برای نفرات برتر این مسابقات در مجموع حدود 500 میلیون ریال جایزه نقدی تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا