اخباراخبار آملاخبار مازندران

فرماندار آمل : در مساله حفظ محیط زیست با هیچ فردی رودربایستی نداریم

[clear]

فرماندار ویژه آمل در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان؛
در مساله حفظ محیط زیست با هیچ فردی رودربایستی نداریم

سید عباس حسینی، فرماندار ویژه شهرستان آمل در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان که در سالن اداره ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، گفت:  یکی از محورهای جدی حکمرانی مسئله حضور پر رنگ خبرنگاران و رسانه ها است و در این مسیر قطعا توسعه فعالیت حرفه ای رسانه مدنظر ماست.
وی با بیان سه ضلع، دولت، مردم و رسانه اضلاع مهم توسعه به شمار می روند، عنوان کرد: زیرساخت توسعه هر منطقه ای رسانه ها هستند، رسانه های فاخر می توانند کمک جدی برای مسئولین و صدای گویایی برای مردم باشند و دسترسی بی واسطه برای انتقال مسائل مهم و انتقال عملکرد و ایجاد امید از وظایف مهم رسانه هاست.
فرماندار ویژه آمل تصریح کرد: خبرنگاران سنبل تعهد و آگاهی بخشی ومطالبه گری هستند و بر این باور هستیم که خبرنگاران متعهد وجدان بیدار جامعه به شمار می روند.
وی ادامه داد:  رسانه ها همواره مسائل عمیق جامعه را انعکاس می دهد و سلامت فکری جامعه را ایجاد می کند و این کمکی به نظم بخشی جامعه قابل احترام است.
حسینی عرصه رسانه را عرصه وسیع و پرکاربرد دانست و اظهار کرد: قطعا این وسعت، نظارت و جهت دهی را دشوار می کند و به این دلیل تدوین شاخصه های آن سخت شده است، اما آنچه مدنظر ماست نگاه دستگاه متولی و فعالیت مستمر در این بستر است.
وی اخلاق را اصلی ترین محور فعالیت رسانه ها خواند و تصریح کرد: در این عرصه افرادی داریم علاقمند، پر انرژی پیگیر کارها هستند، چیزی که مهم است شکل گیریه کار مداوم و حرفه ای است و کارهای تخصصی که گویای حرف مردم باشد.
فرماندار ویژه آمل افزود: در این حوزه وقتی قرار است راهبردی کار کنیم و خواسته های مردم را بازگو کنیم، قطعا باید جانب اخلاق را رعایت کنیم و نباید با ابزاری که در اختیار داریم دچار بی اخلاقی شویم، قطعا محوریت باید اخلاق و کار حرفه ای باشد.

وی با تاکید اینکه از فضای نقد استفاده می کنم، خاطرنشان کرد: از کینه های شخصی که آفت است باید دوری کرد و رسالت حرفه گری مدنظر باشد، چرا که رسانه بعنوان عنصر چهارم و مهم ترین و قوی ترین عنصر در بحث دموکراسی می تواند بستر توسعه باشد.

در مساله حفظ محیط زیست با هیچ فردی رودربایستی نداریم

سید عباس حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حوزه محیط زیست و معادن شهرستان تصریح کرد: با متخلفین در حوزه محیط زیستی به صورت جدی برخورد می‌کنیم و این باور ماست که سرمایه اصلی مازندران محیط زیست است.
وی افزود: اگر به این سرمایه خدشه وارد شود جبران ناپذیر است. در حوزه برخورد با مسایل زیست محیطی با رییس اداره محیط زیست شهرستان تاکید کرده ام که رودربایستی با هیچ فردی ندارم هیچ فعالیتی نباید به محیط زیست، توسعه پایدار و زیست پایدار ما خدشه وارد کند.

در این مراسم ضمن تجلیل از ۵۰ فعال رسانه ای شهرستان آمل از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه آمل در دهه های گذشته نیز تجلیل شد./آمل زیبا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا