اخبارسیاسیاخبار آملاخبار مازندران

سالانه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده هراز تخصیص می یابد

به گزارش خبرگزاری آمل زیبا ؛
عزت الله یوسفیان‌ملا، شامگاه پنج‌شنبه، در مراسم تجلیل از مدیران و طراحان توسعه برنامه‌محوری آموزش و پرورش آمل، با اشاره به بسنده نکردن بودجه ملی در محور هراز گفت: برای محور هراز سالانه ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه تصویب ولی ۳۰۰ میلیارد ریال تخصیص می یابد که به این مهم بسنده نمی‌کنیم و به سراغ سایر موارد جذب اعتبار هم می‌رویم که اگر این کار را نمی کردیم محور هراز تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری نمی رسد.
وی اظهار کرد: در ایران برای درآمد، آمار صحیح و درستی وجود ندارد و در دست نبودن آمار صحیح موجب شد که کشورمان در طول این سال‌ها تنها کشوری باشد که با بودجه و متمم سروکار دارد.
عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه در مجلس با اشاره به اینکه هیچ کشوری بدون برنامه در صنعت و ابعاد مختلف پیشرفت نمی‌کند، ادامه داد: با برنامه و آمار دقیق می‌توان بسیاری از مشکلات یک کشور را برطرف کرد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هیچ یک از مسئولان در این سال‌ها از مقدار نفت کشور آگاهی ندارند، افزود: اولین پایه بودجه کشورمان نفت است و شهریور هر سال بودجه کشور می‌آید که بر این اساس فرضیات به‌درستی پیش نمی‌رود.
یوسفیان ملا با اشاره به اینکه میزان صادرات قیمت جهانی نفت، قیمت تبدیل دلار به ریال مبنی بر حدسیات کشور است، افزود: کشورهای اروپایی سالی یک بار تغییر بودجه ندارند اما آمار دقیق دارند.
وی با بیان اینکه این دولت تا به حال سعی کرد تا به ارائه آمار درست بپردازد، افزود: در کشور ما نباید آمار داخل سیاست شود، ولی اینگونه نمی‌بینیم.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشخص نبودن آمار بازنشستگان آموزش و پرورش در سال ۹۷، بیان کرد: آماری وجود ندارد تا برای بازنشستگی و مرخصی‌ها مبلغی در بودجه بگذاریم.
یوسفیان ملا با بیان اینکه عدم پرداخت حقوق بازنشستگی دلیلی بر کمبود بودجه نیست، ادامه داد: برای این مهم آمار دقیق نداریم و این ندانستن آمار موجب تاخیر پرداخت شد.
یوسفیان ملا با بیان اینکه آمل با دارا بودن علما و پزشکان معتبر کشوری و جهانی، متأسفانه، شناخته شده نیست، ادامه داد: برای شناساندن این شهرستان باید به تبلیغات و اتحاد در اندیشه و کنار هم بودن به همه امور بپردازیم.
وی با اشاره به بهره‌مندی از رودخانه هراز بیان کرد: هراز تنها رودخانه در کشور است که در دو نقطه بالا و پایین دست آن می‌توان به پرورش دو نوع ماهی سردآبی و گرم آبی پرداخت، بنابراین باید به اجرای طرح‌های جامع پرداخت و معلمان می‌توانند با انتشار مقالات متعدد در توسعه رودخانه هراز کمک کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا