اخبارجذاب ترین هااخبار آملاخبار مازندرانسرگرمیسلامتپیام شهروند

رئیس اداره بهزیستی آمل: 11 درصد تماس های اورژانس اجتماعی آمل به کودک آزاری تعلق دارد

رئیس اداره بهزیستی آمل گفت: 11 درصد تماس های اورژانس اجتماعی آمل به کودک آزاری تعلق دارد.

وحید حسین زاده در همایش پیشگیری از کودک آزاری که به همت بهزیستی شهرستان آمل در سالن اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، گفت: مسائل و پدیده های اجتماعی در قرن های گذشته به صورت های مختلف وجود داشت و با پیشرفت علم و صنعت و گسترش اقتصادی و اجتماعی و روانی تبدیل به آسیب های اجتماعی شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی برای کاهش و کنترل آسیب ها اورژانس اجتماعی را راه اندازی کرد و اورژانس با رویکرد تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن به مردم خدمات ارایه می دهد که البته این خدمات به صورت رایگان بوده و محدود به مکان و زمان خاصی نیست.

رییس بهزیستی آمل گفت: هموطنان می توانند هرگونه گزارش خشوت، همسرآزاری، خودکشی، طلاق و کودک آزاری را به خط 123 تماس اطلاع داده و خدمات دریافت کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه کودک آزاری جنایت پنهان جامعه است، عنوان کرد: دوران کودکی دوران طلایی رشد کودک به شمار می رود از این رو هرگونه آسیب در این سن جبران ناپذیر است. دین اسلام تاکید و روایات زیادی در خصوص تربیت کودک داشته که توجه به آن از بسیاری از آسیب های جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: کودک آزاری شامل جنسی، جسمی، عاطفی، غفلت و سهل انگاری، آزار تحصیلی و اینترنتی است. براساس امار جمعیت ایران؛ 20 درصد جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند که 12درصد مورد کودک آزاری قرار گرفته اند. کودک آزاری در سن زیر 6سال بیشتر جسمی و در سن زیر 12سال جنسی و غفلت و سهل انگاری به شمار می رود.

حسین زاده با بیان اینکه 80درصد کودک آزاری ها توسط والدین انجام می شود، گفت: والدین و همه مربیان و مسولین موظف به آگاه سازی جامعه هستند. نباید برخی آسیب ها برای جامعه عادی شود زیرا عواقب جبران ناپذیری برای آینده خواهد داشت. مسائل بهداشتی و آسیب های اجتماعی از مواردی است که نسل آینده را تهدید می کند.

رییس بهزیستی آمل تاکید کرد: باید مسایل و تربیت جنسی کودکان جدی گرفته شود، اگر آموزش و پرورش در این زمینه فعالیت نداشته باشد؛ فرزندان از طریق فضای مجازی به صورت مخرب این آموزش ها را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات جامعه و خانواده ها فاصله زیاد جامعه و خانواده با فضاهای مجازی است که موجب آسیب های نوپدید شده و منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد و کودک آزاری جنسی شده است.

رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه در شهرستان آمل در یک سال اخیر بیش از 1100 تماس با اورژانس اجتماعی خط 123 صورت گرفته که 11درصد مربوط به کودک آزاری است، اظهار کرد: حدود 40درصد این کودک آزاری ها مربوط به کودک آزاری جسمی، 15درصد جنسی، 15درصد روانی و عاطفی و 30درصد غفلت و سهل انگاری کودک بوده است.

رییس بهزیستی آمل با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سو تغذیه کودکان به تعداد 1060کودک از روستامهدها به ازای هر نفر 2000تومان یارانه یک وعده غذای گرم دریافت می کنند، عنوان کرد: این امر سبب می شود تا سوتغذیه در کودکان صورت نگیرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا