اخباراخبار آمل

تکلیف زمین دفن زباله آمل هفته اینده مشخص میشود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: با تفاهم‌نامه اوقاف و بازدید معاونان اوقاف کشور، طی هفته آینده تکلیف زمین پاساکش برای تخلیه زباله نهایی می شود.

به گزارش آمل زیبا و به نقل از خبرگزاری تسنیم، عزت الله یوسفیان ملا صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع زباله آمل، اظهار داشت: در زمینه معضل زباله آمل دو مشکل اساسی وجود داشت که یکی از این موضوعات به مکان دفن زباله برمی‌گردد زیرا جایی برای دستگاه‌های پسماند و دفن زباله وجود نداشت و اگر مکانی بود دیگر زباله‌ها به شاهزید برده نمی‌شد تا رفع صورت بگیرد.

وی ادامه داد: دومین موضوع در این امر به اعتبارات برمی‌گردد که تلاش دستور کار قرار گرفت.

یوسفیان ملا با بیان اینکه زمانی که وزیر کشور در این دولت شروع به کار کرد برای زباله خراسان تحت فشار بودند و این مشکل را در دستور کار قرار دادند، افزود: در ملاقاتی با وزیر و انتقال مشکل زباله آمل، زباله این شهرستان در کنار زباله خراسان قرار گرفت و این دو طرح به عنوان طرح ملی در وزارت کشور شروع شد.

نماینده مردم آمل در مجلس با اعلام اینکه شورای دوره چهارم در کنار شهردار دوندگی‌های لازم برای رسیدگی به این مهم را در وزارت کشور داشتند، عنوان کرد: برای رفع این معضل 550 میلیون تومان به‌عنوان مطالبات اولیه زباله شهرستان اختصاص داده شد که در سال گذشته این اعتبار تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: هیئت کشور ژاپن برای شهرستان آمل و خراسان فرستاده شد و مقرر شد که یک عضو ثابت از این شهرستان برای ژاپن اعزام که مدیرعامل پسماند شهرداری آمل چندین سفر به آن کشور انجام داده است.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه مسئله ای که بسیار حایز اهمیت است بر موضوع مکان زباله بوده تا محلی برای دفن زباله قرار گیرد، تصریح کرد: زمین پاساکش بدلیل موکول بودن بخشی از این زمین به امام جمعه شهرستان و اداره اوقاف کشور توافق لازم برای واگذاری و خریداری آن انجام شد.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه هفته گذشته هیئتی از معاونان اوقاف کشور به آمل آمده و اقدامات لازم را انجام دادند، عنوان کرد: مقرر شد قسمتی از زمین پاساکش که بخش بزرگی است در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی گفت: تفاهم‌نامه ویژه برای ساخت کارخانه زباله‌سوز از سوی شهرداری آمل و شرکت ژاپنی در شهریور ماه امسال متوقف نشد و همچنان قرارداد این شرکت دایر است و باید نقشه را در اختیار این شرکت قرار داده تا به کار خود بپردازند.

یوسفیان ملا تکلیف زمین پاساکش را تمام شده مطرح و بیان کرد: تاکنون کارشناسی لازم شده و قیمت زمین نیز مشخص شده که بدلیل دخالت مستقیم اوقاف کشور طی هفته آینده آینده نهایی می‌شود در غیراینصورت و تعیین زمین برای تامین اعتبار هیچ گونه مشکلی نداشتیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا