اخبارسیاسیاخبار آملاخبار مازندران

امام جمعه لاریجان:آمریکا و اروپا در قبال برجام از یک سیاست کاملاً هماهنگ پیروى مى‏کنند/آمریکا با زبان تهدید در پى ارعاب ایران جهت اخذ امتیازات بیشتر در سایر حوزه‏هاى اختلافى است/سخنان ترامپ در مورد ایران و موضعگیری بظاهر دولتهای اروپایی علیه سخنان ترامپ ، همدست بودن این دو قاره مستکبر و حیله گر را کاملا برملا کرد!

آمل زیبا گزارش می دهد ؛ خطبه دوم حجت السلام حمید رضا شاکری در نماز جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶


أهمیت نماز جمعه در اسلام:
امام باقر(ع) فرمود : به خدا قسم به من خبر رسیده است که اصحاب پیامبر (ص) خود را از روز پنجشنبه برای نماز جمعه آماده می کردند . سعی می کردند همه موانع را برطرف کنند و مقدمات ورود به روز جمعه را انجام می دادند و مشتاق برای حضور در نماز جمعه بودند . روز جمعه مملو از فضائل مختلف و زمان برای انجام آنها کم است . یکی از برکات روز جمعه نماز جمعه است . برای اینکه به همه فضائل از جمله نماز جمعه برسند سعی می کردند خود را از روز پنجشنبه برای روز جمعه آماده کنند تا مبادا برکات این روز از آنها فوت شود .
مناسبتهای هفته را بإختصار محضر شما نمازگزاران عزیز عرضه میدارم.
از مناسبتها:
شهادت حاج آقا مصطفی فرزند امام راحل را در روز شنبه اول آبان در پیش داریم.
شخصیتی بزرگواری که متاسفانه آنگونه باید شناخته نشد! ایشان هم یک فیلسوف و هم یک فقیه و هم یک مفسر قرآن و یک انسان اصولی و منطقی و متکلم بود . اگر به آثار باقی مانده از ایشان نگاهی بیاندازید خواهید دید . شخصیتی که در 27 سالگی به درجه اجتهاد مطلق رسید . واقعا همانطور که امام (ره) فرمود او امید آینده اسلام بود . رژیم شاه برای اینکه ضربه ای روحی بر امام وارد کند فرزند ایشان را در سال 1356 با زهر به شهادت رساند و این شهادت نقطه عطف یک انقلاب و کانون عظیمی شد که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر گردید.

از مناسبتها:
بیانات رهبر حکیم و فرزانه و دور أندیش و مدیر و مُدَبِّر حضرت امام خامنه ای در دیدار جمعى از نخبگان کشور با معظم‏ له ، برگ زرین دیگری از هدایتهای راهبُردی ایشان در سیاستهای داخلی و خارجی را به نمایش گذاشت و همه باید از داشتن چنین رهبر با چنین هوش و ذکاوتی به درگاه خدا شکر گذاری کنیم. موشکافی ایشان از حوادث اخیر برجام و سخنان ترامپ در مورد ایران و موضعگیری بظاهر دولتهای اروپایی علیه سخنان ترامپ ، همدست بودن این دو قاره مستکبر و حیله گر را کاملا برملا کرد! آمریکا و اروپا در قبال برجام از یک سیاست کاملاً هماهنگ پیروى مى‏کنند، هر دو به‏ دنبال کسب امتیازات بیشتر از ایران از طریق یک توافق ثانویه هستند. آمریکا و اروپا که هر دو به ایران به‏ عنوان یک تهدید مى ‏نگرند و این اصل در دکترین‏ هاى سیاست خارجى آن‏ها نیز مشهود است، در قبال برجام نقش « چماق و هویج » را همزمان بازى مى‏ کنند. به این معنا که آمریکا با زبان تهدید در پى ارعاب ایران جهت اخذ امتیازات بیشتر در سایر حوزه‏هاى اختلافى است و دولت‏ هاى اروپایى نیز از طریق تطمیع ایران و تظاهر به این مسأله که در مقابل اقدامات ضد برجامى ترامپ ایستاده‏اند در صدد هموار ساختن همان مسیرى هستند که ترامپ در حال ترسیم آن است. آنچه که آمریکا در پى آن است و در پشت پرده نیز اروپایى‏ ها او را کمک مى‏ رسانند حصول یک توافق ثانویه در کنار برجام است. اینکه رهبر معظم انقلاب میفرمایند (دولت‌های اروپایی بر مسئله‌ برجام تأکید کردند و سخنان رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند ما از این مقدار استقبال می ‌کنیم اما این کافی نیست که فقط بگویند او برجام را پاره نکند ) اشاره به همین مسأله دارد. و بعد فرمودند: اولاً اروپا باید در مقابل اقدامات عملی آن‌ ها بایستد؛ ثانیاً از ورود به مسائل دفاعی ما باید پرهیز کند ؛ اینکه بیایند همان حرف را بزنند که چرا ایران در منطقه حضور دارد ، خب چشمتان کور که حضور دارد! یا بگویند ایران چرا موشک دارد ؛ خب شما چرا موشک دارید ؟ چرا سلاح اتمی دارید ؟ این را از اروپایی ‌ها قبول نمی ‌کنیم که با حرف زور آمریکا هم ‌آواز شوند. اروپا با ایفاى نقش « تطمیع ‏گرى » در کنار آمریکا سفره برای ما پهن کرده و میخواهد خودش را مهربان نشان دهد.

لذا با توجه به مناسبت سالروز اعتراض و افشاگرى حضرت امام خمینى (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون‏‏ جهت مصونیت داشتن آمریکایی ها در ایران و گرفتن حق توحّش از ملت ایران ، باید گفت: تحمیل کاپیتولاسیون بر ملت مظلوم ما به ‏وسیله شاه مخلوع ، از بزرگترین جنایات آمریکا بود و ملت ایران به مناسبت ظلم ‏هایى که از آمریکا دیده است کینه عجیبى به آمریکا دارد. ملت شریف ایران و مخصوصا مسئولین درهر مسلک و گروهى هستند، از اختلاف و نفاق و کارشکنى دست بردارند و دشمنان را با وحدت کلمه و اعتصام به «حبل الله» در هم کوبند و نزاعهاى شخصى و گروهى را – که جز از هواى نفس بر نمى ‏خیزد و در صورت رشد، همه را به تباهى مى‏ کشد و کشور را به خرابى سوق مى ‏دهد – کنار گذارند و گویندگان و روشنفکران و متفکران و دانشگاهیان و دانشمندان، همه توان خود را صرف قطع امید دشمن اصلى ما آمریکا کنند که با سلطه دشمن قدرتمند ، براى هیچ ‏یک چیزى باقى نخواهد ماند! و یقینا ما در مقابل آمریکا و اسرائیل و دیگر ابرقدرت ‏ها که مى‏ خواهند منطقه را ببلعند بى‏ تفاوت نیستیم و با هیچ ‏کدام از ابرقدرت‏ ها و قدرتهای تحت سلطه آمریکا زیر بار سازش نخواهیم رفت. ( تکبیر حُضّار )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا