اخبارسیاسیاخبار آملاخبار مازندران

آمل زیبا گزارش می دهد : بررسی مشکلات رانندگان سرویس مدارس در آمل / موسساتی که تنها پول میگرند و خدماتی نمی دهند / آیا اعتراضات این قشر از جامعه اثری دارد ؟/ چرا سازمان تاکسیرانی آمل نظارت نمی کند ؟ / طرح سامان بخشی حمل و نقل یا جنجال سازی عمومی؟

آمل زیبا گزارش می دهد : بررسی مشکلات رانندگان سرویس مدارس در آمل / موسساتی که تنها پول میگرند و خدماتی نمی دهند / آیا اعتراضات این قشر از جامعه اثری دارد ؟/ چرا سازمان تاکسیرانی آمل نظارت نمی کند ؟ / طرح سامان بخشی یا جنجال سازی؟
گفتگو: پیام فلاح
همه‌ساله با فرا رسیدن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید استفاده از سرویس مدارس بسیار اهمیت دارد .
رانندگان سرویس مدارس آمل از جمله قشر زحمت کش جامعه هستند که با درآمد اندک خود رفت و آمد دانش آموزان را با توجه به طولانی شدن مسافت ها به عهده گرفته اند اما این قشر با مشکلاتی مواجه هستند که در این گزارش به بررسی برخی از آنها پرداخته ایم.

با توجه به توسعه شهرنشینی و دور شدن فاصله مکان زندگی تا مکان تحصیل وجود سرویس مدرسه برای هر دانش‌آموزی امری ضروری است ازاین‌رو سازمان تاکسیرانی آمل زمینه‌ای را جهت فعالیت و معرفی رانندگان سرویس‌ها به خانواده‌ها فراهم کرده است.
به همین منظور جهت جویا شدن وضعیت سرویس‌دهی مدارس مصاحبه‌ای با تعدادی از رانندگان سرویس مدارس صورت گرفت.
یکی از رانندگان سرویس مدارس شهرستان آمل به بیان قوانین دست و پاگیری که امسال برای ثبت‌نام در سامانه سرویس مدارس اضافه‌شده است پرداخت و افزود: اطلاعات بسیار زیادی را جهت ثبت در سامانه از ما می‌خواهند وی افزود: من یک زن هستم و شدیداً نیاز به این درآمد دارم و برای گرفتن این گواهینامه کلی هزینه کردم
چرا برای حمایت از راننده سرویس قوانین نیست و اگر قوانینی هست صرفا شامل رانندگانی می شود که دارای مجوز هستند , چطور رانندگانی که دارای مجوز هستند باید در هر ماشین چهار دانش اموز سوار کنند و تنها یک سرویس بگیرند اما رانندگان غیر مجاز که بسیار هم فراوان هستند در هر ماشین 6 الی 7 دانش آموز سوار می کنند.
این راننده سرویس با درخواست ایجاد قانونی جهت حمایت از رانندگان سرویس مدارس اظهار کرد: به ما می‌گویند این قوانین برای سلامت دانش‌آموز است اما چرا راننده را حمایت و تحت پوشش قرار نمی‌دهند که پشتوانه قوی داشته باشیم زیرا سرمایه ماشین ،انرژی، وقت  و هزینه ماشین از ما است.
وی بابیان اینکه تاکسیرانی هیچ‌گونه تضمینی برای ما ندارد اظهار کرد: موسسات فقط پول از ما می‌گیرد و در قبالِ آن هیچ گونه خدمات و امکانات قابل توجهی به ما نمی دهد .این سامانه ماهیانه 15 درصد از پول سرویس هر دانش اموز را از ما خواهد گرفت .

این راننده سرویس با انتقاد از وضعیت تعرفه‌ها اظهار کرد: اگر تعرفه‌ها به شکل کیلومتری است پس چرا این تعرفه فقط برای سرویس مدارس است  و راننده‌های تاکسی در سطح شهر برای یک مسافت کوتاه می‌توانند مبلغ زیادی دریافت کند.

امسال ثبت‌نام در این سامانه با نظارت چندین سازمان ازجمله راهنمایی و رانندگی، اتحادیه کشوری، سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش صورت گرفت و افرادی که فاقد شرایط بودند و در سامانه را رد کردند و در صورت تایید اختیار به موسساتی که از طرف خود اداره تاکسیرانی مورد تایید هستند قرار می دهند .

حال سوالاتی که مطرح می شود این است که :
1)اگر این موسسات از راننده های سرویس مدارس پول میگیرند پس چرا در قبالش سرویس ارائه نمی دهند ؟
2) چرا تاکسی های عمومی شهری و افراد عمومی که خودرو های شخصی دارند , سرویس مدارس می شوند , مگر نباید اینگونه موسسات نظارت داشته باشند ؟
3)چرا غالب راننده های سرویس مدارس دارای مجوز در شهرستان آمل دارای برچسب آبی رنگ مربوط به سال تحصیلی 97_96 با وجود گذشت 2 ماه از سال تحصیلی جدید هنوز تهیه نکرده اند؟
4) چرا مدیرانی که در بعضی از این موسسات مشغول کارند دارای صلاحیت اخلاقی نیستند ؟
5)چرا هیچ گونه نظارتی بر عملکرد اینگونه موسسات انجام نمیگیرد ؟

در نهایت باید گفت  رانندگان سرویس مدارس آمل از عملکرد اینگونه موسسات شاکی هستند و تا وقتی آنان احساس رضایت از کار خود نداشته باشند جان دانش آموز هم در خطر خواهد بود بنابر گفته های مسئولین شورای شهر آمل درمی بابیم که تا حدودی به حل مشکلات این قشر از جامعه پرداخته اند اما این کارها کم است و حل مشکلات این قشر نیاز به حمایت های و پیگیری های بیشتری دارد.
پیام فلاح ( خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آملِ زیبا )

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا