اخبارسیاسیجذاب ترین هااخبار آملاخبار مازندراناخبار ایرانسرگرمیسلامت

منطقه آلشرود بازیچه منابع طبیعی استان !! گزارش اختصاصی آمل زیبا از اتفاقات اخیر منطقه آلشرود نویسنده : پیام فلاح

منطقه آلشرود بازیچه منابع طبیعی استان !!

گزارش اختصاصی آمل زیبا از اتفاقات اخیر منطقه آلشرود
نویسنده : پیام فلاح

یکی از بکرترین مناطق شمال ایران منطقه آلشرود است که در شهر امامزاده عبدالله قرارگفته است . پوشش گیاهی و جانوری متنوع، درختان سربه فلک کشیده، رودخانه ، آبشار و بهترین هوا، تصویر ماندگار این منطقه است.

شهرداری امام زاده عبدالله آمل با اقدامات فرهنگی و زیست محیطی گسترده خود از جمله ( مدیریت پسماند , ساماندهی آن مناطق , حفظ امنیت منطقه , جلوگیری از سرقت چوب , تشکیل هلال جنگلی , اقدام به درختکاری و.. ) سبب جذب گردشگر و تشویق مردم آن منطقه شده است .

یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی دکتر جواد صلواتی شهردار امامزاده عبدالله جمع آوری زباله ها از آلشرود بوده است .
بطوری که مردم هنگام ورود به آن منطقه مبلغ 5000 تومان ورودی می دهند و در هنگام خروج , در صورت جمع آوری و تحویل دادن زباله های خود مبلغ 3000 تومان به آن ها برگشت داده خواهد شد ؛ همین اقدام به ظاهر ساده این شهرداری سبب شده تا زباله های ان منطقه به طور کامل جمع اوری شده و آن مکان عاری از زباله باشد که موجب رضایت سیل عظیمی از گردشگران و مردم آن منطقه شده است .

ماجرا از ان جایی شروع می شود که یک تالار در آن زمین با مجوز منابع طبیعی احداث می شود و این تالار با این بهانه که این اقدام شهرداری سبب از بین رفتن مشتری هایش میشود از این اقدام شهرداری را محکوم کرده و منابع طبیعی استان در یک اقدامی عجیب رای به خروج شهرداری از آن منطقه را داده است .

اقدامی که موج نارضایتی مردم و گردشگران آن منطقه را به همراه داشته و تلاش های شهردار و شورای اسلامی امامزاده عبدالله را زیر سوال می برد .

رحمانی , رییس شورا اسلامی امامزاده عبدالله در این باره گفت :
ما با ورود مان به آن منطقه در درجه اول سبب پاک سازی جنگل شده است و در درجه دوم آتش سوزی هایی که در آن منطقه صورت میگرفته را مهار کرده ایم و همچنین اقدامات ما سبب جلوگیری از قاچاق چوب و افزایش رضایت عمومی مردم شده است .
رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار آمل زیبا در رابطه با اقدام شورای اسلامی امامزاده عبدلله آمل در مقابل تصمیم منابع طبیعی استان متذکر شد :
ما نخواهیم گذاشت که این اقدام صورت بگیرد و در مقابل اداره منابع طبیعی استان ایستادگی خواهیم کرد و اگر هم حکم کشوری منبی بر این انجام این کار داده شود , کلیه اعضا شورای اسلامی امامزاده عبدالله از سمت خود استعفا خواهند داد.
حجت السلام اسماعیلی , امام جمعه امامزاده عبدالله در این باره خاطر نشان کرد :
نظر بنده درمورد اقدامات شهرداری و شورا اسلامی امامزاده عبدالله در منطقه آلشرود مساعد و مثبت است زیراکه سبب رضایت عمومی مرد و رفاه آنان شده است .

وی در ادامه صبحت های خود همچنین بیان کرد :
اقدامات شهرداری صرفا در جهت ساماندهی بوده و هیچ دخل و تصرفی در کار نبوده است .

حجت السلام اسماعیلی در واکنش به رای منابع طبیعی استان تاکید کرد:
متاسفانه ذهنیت اشتباهی بین آن تالار دار و شهرداری صورت گرفته و ما بدنبال تعامل بین ان ها هستیم و در روز یکشنبه به اداره منابع طبیعی استان خواهیم رفت تا مجوز گردشگری برای آن منطقه را بگیریم.

پیام فلاح / خبرنگار آمل زیبا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا