اخباراخبار آملاخبار بین المللسلامت

مرگ سالانه 60 هزار بیمار مبتلا به هاری در دنیا/ 40 درصد قربانیان هاری کودکان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس و با نقل از آمل زیبا در شهرستان آمل، برنادت آبلا ریدر امشب در نشست مطبوعاتی حاشیه کارگاه بین‌المللی کنترل و پایش هاری به میزبانی پژوهشکده شمال انستیتوپاستور ایران در این شهرستان، اظهار کرد: برگزاری این کارگاه در تبادل نظر و تبادل اطلاعات در زمینه هاری بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی اضافه کرد: خصلت حیواناتی همانند سگ این است که گاز بگیرد و نمی‌توان گفت کاری کنیم تا آنها گاز نگیرند.

رئیس بیماری‌های زئونوس سازمان بهداشت جهانی(WHO) با اعلام اینکه می‌توان تعداد گاز گرفتن حیواناتی همانند سگ برای عدم ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را کم کرد، تصریح کرد: افرادی که سگ دارند، افراد خانواده و فرزندان آنها می‌توانند یاد گیرند تا چگونه با حیوانات رفتار کرده و باعث کاهش آمار گزش و گازگرفتگی آنها شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه نوع رفتار با حیوانات برای کاهش گزش آنها بسیار مهم است، بیان کرد: واکسن برای کاهش هاری کمک‌کننده است ولی نمی‌تواند هدف قطعی باشد.

آبلا ریدر با اعلام اینکه 60 هزار نفر سالانه بر اثر هاری و گزش حیوانات مبتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، گفت: در این بین 40 درصد افرادی که جان خود را از دست می‌دهند کودکان هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از گزش‌های حیوانات هاری می‌آورد، ادامه داد: برخی از گزش‌ها نیز هاری را به همراه ندارد.

رئیس بیماری‌های زئونوس سازمان بهداشت جهانی(WHO) با اعلام اینکه انتقال هاری از طریق موش‌ها به انسان هنوز به اثبات نرسیده است، یادآور شد: هنوز نظر قطعی در مورد ناقل بودن موش‌ها وجود ندارد.

آبلا ریدر بیان کرد: در این کارگاه چگونگی توالی استفاده از واکسن‌های هاری، دوره‌های استفاده از آن و آموزش به افراد جامعه برای برچیده شدن هاری مطرح می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا