اخبار

ششمین جشنواره فیلم سبز ایران در آمل

 

جشنواره بین المللی فیلم سبز امروز با نمایش فیلم های منتخب ششمین جشنواره امروز در آمل آغاز شد.

به گزارش ایسنا مازندران، رئیس اداره محیط زیست آمل در جشنواره بین المللی فیلم سبز در این شهرستان با اشاره به اینکه محیط زیست در بعد محیط زیست انسانی و طبیعی دارای آسیب های بسیاری است، تصریح کرد: در محیط زیست طبیعی، انسان در پیدایش آن دخل و تصرفی ندارد و انسان خود به آن پناه می برد، امروز اتفاقاتی در محیط زیست رخ می دهد بسیار نگران کننده است.

بهمن صادق نژاد با بیان اینکه منابع بکر زیست محیطی نباید دچار تخریب شود و باید همگام با طبیعت پیش برویم، افزود: مردم باید به فهم و درک محیط زیستی برسند که هر چیز باید در جای خود قرار گیرد آن زمان حتی حفظ یک گونه در چرخه طبیعی زندگی مشکلی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اصل ۵۰ ام قانون محیط زیست حفاظت از محیط زیست است که وظیفه همگانی به شمار می رود، گفت: شرایط فعلی رودخانه هراز ناشی از دخالت انسان در طبیعت است در حالی که براساس اسلام نیز آلوده کردن آب گناه است و نیز براساس قانون نیز جرم محسوب می شود.

صادق نژاد با انتقاد از زمان اکران فیلم های سبز اظهار کرد: اکران زمان فیلم های محیط زیست زمان مناسبی نیست، امکانات و پول در محیط زیست موجود نیست و مدیریت زمان هم نداریم. امروز باید گروه های هدف که مدارس و کودکان هستند مخاطب این فیلم ها باشند.

به گزارش ایسنا، در روز نخست این جشنواره، سه فیلم شامل زباله در زباله اثر یاسر طالبی  ، مرال شمال  اثر امیر شکرگزاری و  ردپای گرگ  اثر علی احمد زرین کلایی ،  در مجتمع فرهنگی و هنری ولی عصر( عج) این شهرستان به نمایش گذاشته شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا