اخباراخبار آملورزشی

دور ایران را با شعار “با آرش کمانگیر آملی” رکاب می‌زنم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوچرخه سوار اهل آمل که دور ایران را رکاب می‌زند، در ادامه سفر خود به کرمان رسید.

“داریوش امینی” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره برگزاری این تور اظهار کرد: متولد سال 70 و اهل آمل استان مازندران هستم که دوچرخه سواری را از چهار سال قبل آغاز کردم.

وی با اشاره به آغاز سفر با دوچرخه از سال 93 افزود: نخستین سفرم را با دوچرخه از آمل به مشهد آغاز کردم، دومین سفر آستارا و اردبیل، بعد آمل به یزد و اکنون که چهارمین سفر من با دوچرخه است، دور ایران و استان های مرزی را رکاب می زم.

امینی بیان کرد: سفر کنونی من از سه ماه قبل آغاز شده و تاکنون 6000 کیلومتر را با شعار “با آرش کمانگیر آملی” رکاب زده‌ام.

وی در ادامه درباره تجربه خود از این سفرها اظهار کرد: کسب اطلاع و آشنایی با اقوام، مذاهب و مردم استان‌های مختلف کشور هدف من از این سفرهاست.

این دوچرخه سوار با اشاره به اینکه در ادامه سفرم از استان سیستان و بلوچستان عبور کرده، به کرمان آمدم و فردا به سمت خراسان جنوبی حرکت می‌کنم، افزود: متاسفانه نسبت به بعضی استان‌ها دید منفی وجود دارد که چهرهها را خراب می کند و خانواده و دوستان به من می‌گفتند مسیرهای خطرناکی را انتخاب کرده‌ای و بهتر است منصرف بشوی.

وی ادامه داد: من علاقه داشتم استان‌های مختلف را ببینم و باور داشتم مطالب فضای مجازی و مسائل عنوان شده درست نیست و باید خودم از نزدیک ببینم که واقعا چنین مطالبی صحت دارد؟

امینی تصریح کرد: مردم این مناطق فوق‌العاده و میهمان نواز بودند و امنیت خیلی خوبی وجود داشت و علی رغم اینکه من چادر مسافرتی با خود دارم، اما مردم سیستان و بلوچستان طی 20 روز سفر من در این استان اجازه ندادند چادر بزنم و مرا به خانه خودشان دعوت کردند.

وی بیان کرد: من در این سفر دیدم آنچه که درباره برخی مناطق گفته می‌شد، درست نیست و توصیه می‌کنم مردم، ایران را ببینند، چون کشور ما زیبایی‌های زیادی دارد و بعضا از مناطقی در شبکه‌های اجتماعی عکس بارگذاری می‌کنم، مردم تعجب می‌کنند که چنین مناظری در ایران وجود دارد.

این دوچرخه سوار آملی گفت: هدف من از سفر با دوچرخه این است که سرزمینم ایران زیبا را ببینم و با مردم و فرهنگ آنها آاشنا شوم، در سفرها مستقیما با مردم در ارتباط هستم.

وی با بیان اینکه این آخرین سفر بنده نیست و به سفر با دوچرخه ادامه خواهم داد، افزود: درخواست من این است که مسئولان حمایت کنند (منظور من حمایت مالی نیست) بلکه می‌توانند با ارسال نامه به استان‌های مختلف در زمینه اسکان در هر استان یا شهر همکاری کنند تا بتوانم از امکانات استفاده کنم.

امینی در پایان اظهار کرد: طی چند روز گذشته در هیئت دوچرخه سواری استان کرمان حضور داشته‌ام.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا