اخبارسیاسیجذاب ترین هااخبار آملاخبار مازندرانسرگرمیسلامت

تذکر جدی امام جمعه آمل به شهرداری در خصوص معضل زباله و سگ‌های بلاصاحب

به گزارش آمل زیبا و به نقل از چالوس ، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل با بیان اینکه نهم دی با عنوان بصیرت عاشورایی بساط فتنه‌گران را برچید، خاطرنشان کرد: برای ترویج این حماسه ملی باید به اجرای برنامه در خور شان آمل انجام شود.
وی به اجرای برنامه‌های مفصل با فرارسیدن ایام فاطمیه در آمل اشاره کرد و گفت: در این ایام باید از اجرای کنسرت و برنامه‌های شاد جلوگیری شود.
امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه هم‌اکنون چند معضل شهری و اجتماعی در آمل دیده می‌شود که به همراه خود نگرانی‌هایی را برای شهروندان به وجود آورد، تصریح کرد: باید با مدیریت و درایت شورای تامین به این موارد رسیدگی و راه‌کارهای اساسی چاره‌اندیشی شود.
وی با اشاره به معضل شهری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان مطرح کرد: سگ حیوانی است که به همراه خود بیماری‌های ناقلی به وجود می‌آورد و گاهی نمی‌توان جلوی این بیماری را گرفت، حتی منجر به مرگ فرد می‌شود.
مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه در این راستا هر فردی با نام حامیان حیوانات ورود یافته و از اجرای طرح‌هایی مبنی بر ساماندهی سگ‌ها در سطح شهر جلوگیری می‌کند، یادآور شد: از ریاست شورای شهر گله داریم که نسبت به این امر به شهردار متذکر نمی‌شوند با توجه به اینکه با برگزاری چندین جلسات شورای فرهنگ عمومی آقای شهردار بغیر از یک‌بار در این جلسه دیگر حضور نیافتادند.
وی با اشاره به اینکه دو ماه نیم از فعالیت شهردار این شهر می‌گذرد اما حضورش در جلسات دیده نمی‌شود، متذکر شد: شورای شهر باید در این زمینه فشار بیشتری به شهردار آورده و برای رفع معضل شهری چون زباله و سگ‌های بلاصاحب ورود جدی کند زیرا اگر اراده‌ای نباشد به هیچ جایی نمی‌رسیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به اینکه برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب بیرونی‌ها نباید دخالتی بر تصمیم‌گیری ساماندهی این سگ‌ها در شورای شهر یا شهرداری داشته باشند، افزود: در این امر همه دستگاه‌های اجرای ورود جدی یابند و شورای شهر به حرف و تهدیدات حامیان حیوانات توجهی نداشته باشند؛ حامیان حیوانات هم بدانند که قصد کشتن سگ را نداریم بلکه هدایت کردن و رفع رعب و وحشت شهروندان مهم‌ترین اهداف دستگاه‌های اجرایی است.
وی از دیگر مشکلات این شهرستان را تمرین و گردهمایی افراد سودجو به منظور نمایش تئاتر در سطح پارک و جنگل بیان و مطرح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد باید به این موضوع ورود یافته و جلوی این افراد را بگیرد و با موضوع شب‌گردی و معاشرت غیراخلاقی برای اجرای تئاتر گرفته شود چرا که این افراد حتی مساجدی را به عنوان مکانی برای تمرین تئاتر درنظر گرفتند و این زیبنده شهری چون آمل نیست.
مرتضوی در پایان افزود: برای پیشگیری از افزایش طلاق تشکیل کارگروه پیشگیری طلاق در این شهرستان تشکیل می‌شود.
فرماندار ویژه آمل با اشاره به برگزاری همایش مذهبی بزرگ حرم تا حرم در اربعین یادآور شد: این همایش باید به عنوان فرهنگ عمومی در این شهرستان پایه‌گذاری و به ثبت برسد و باید از کارشناسان مذهبی استفاه کرد.
وی با بیان اینکه سنت‌های خوب را در شهرستان برجسته و ترویج دهیم تا ماندگار شوند، بیان کرد: حماسه ملی ششم بهمن در واقع روز ملی مردم استان است و برای برگزاری این حماسه اسلامی کارگروه‌هایی در آمل تشکیل می‌شود.
سیدجعفر رسولی با اعلام اینکه نهم دی نیز به عنوان بصیرت عاشورایی به نوعی حماسه ششم بهمن است و باید آن را همگانی کرد، گفت: آموزش و پرورش برای ترویج این حماسه باید آن را به سطح مدارس بکشاند و دانش‌آموزان از علت وقوع این حماسه آگاهی یابند.
وی با اشاره به موضوع بدحجابی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود: خیلی از خانواده‌های شهدا از این وضعیت ناراضی هستند و با توجه به چنین شورای فرهنگ عمومی باید در این شورا برای جلوگیری از این وضعیت به ارایه ایده و طرح‌هایی بپردازیم تا در سطح شهر اجرایی کنیم.
معاون استاندار مازندران طلاق، اعتیاد و بیکاری را سه موضوع مهمی که باید مورد بحث واقع شود، دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی باید برجسته شود و با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان آیتم درنظر گرفت و به ارایه ایده و برنامه بپردازیم.
وی با بیان اینکه در این راستا باید آموزش وپرورش ورود یافته و به ارایه برنامه در سطح مدارس بپردازد، افزود: بازخورد این جلسات باید بر خروج برنامه‌های تاثیرگذار باشد.
رسولی در پایان افزود: طی شش ماهه سال‌جاری آمل ۱۰ درصد کاهش طلاق در سطح استان داشته که این امر با تحقق اجرای برنامه‌های فرهنگی رخ داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا