اخبارسیاسیاخبار ایران

برجام لغو شود ، چه اتفاقی می افتد؟؟

{{ آیا اروپا در هدف نابودی برجام، ترامپ را همراهی خواهد کرد؟ }}
در میان همه بحرانهای جهانی، از تست های موشکی کره شمالی تا جنگ علیه داعش، به نظر میرسد بیش از همه چیز، یک هدف سیاسی ذهن او را به خود مشغول کرده که آنهم نابودی برجام است، توافقی که تحریمهای هسته ای علیه ایران را در مقابل برخی محدودیت‌های برنامه هسته ای اش، مرتفع کرده است.

در حالیکه ترامپ ناسازگاری خود با توافق چند جانبه بین المللی هسته ای ایران را آشکار ساخته، سفیرش در سازمان ملل در هفته گذشته با جعل دروغ‌هایی، طرح خروج احتمالی آمریکا از برجام را مطرح ساخت. طرح مذکور که یک “خود زنی” است، مسئولیت خرابکاری را به گردن کنگره آمریکا می اندازد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عالی جمهوری اسلامی در آوریل 2015 فرمودند: حالا این مذاکرات هسته ای یک تجربه جدید است. اگر آن طرف رفتار نامعقول خود را کنار بگذارد، این می تواند تجربه جدیدی برای ما باشد که بتوان در مورد سایر موضوعات نیز مذاکره کرد.
اگر رهبران اروپایی پای برجام قاطعانه بایستند، تهران روی “رابطه با غرب منهای آمریکا” حساب باز کرده و در مورد سایر بحرانهای منطقه ای ازجمله مبارزه علیه داعش با اروپا همکاری خواهد کرد. متقابلا چنانچه علیرغم اجرای تعهدات ایران، اروپا تسلیم ترامپ شود، آنگاه دلیل مشروعی خواهد بود که تهران به ملاحظات امنیتی خود، همچون تقویت بیشتر توان موشکی وتقویت شبکه متحدین منطقه ای، اولویت بخشد.
پیام فلاح (( آمل زیبا ))

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا