اخباراخبار آملورزشی

امین معنوی:برخی از مسئولین شهرستان آمل در خواب زمستانی فرو رفته اند/اداره ورزش بنگاه درآمدزایی برخی آقایان است

قهرمان قویترین مردان جهان در گفتگو اختصاصی با آمل زیبا گفت:
مسئولین و اعضای شورای شهر آمل برای اشرار بیشتر از ورزشکاران ارزش قائل میشوند و از آنها حمایت میکنند و با وعده های پوچ و توخالی خود، ورزشکاران را سرخورده و نا امید میکنند.

از چه زمانی مسابقات قوی ترین مردان را به صورت حرفه ای آغاز کردید و چه عناوین و مقام های مهمی کسب کردید؟
ازسال89 ورزش حرفه ای را آغاز کردم و سال90 در اولین دوره مسابقات کشوری شرکت کردم و سال91 منتخب مردان آهنین شدم که متاسفانه برگزار نشد.

سال92 به عنوان نفر سوم مردان آهنین انتخاب شدم که فیلمبرداری شد اما متاسفانه اجازه پخش پیدا نکرد و از سال 92تا سال94 فقط تمرین کردم و در مسابقات شرکت نکردم و مطالباتی انجام دادم تا بتوانم دعوتنامه هایی را دریافت کنم و سال95 باید عازم استرالیا میشدیم که متاسفانه از صدور ویزا ما جلوگیری کردند.

سال96 در مسابقات آرنولد کلاسیک آفریقا جنوبی متاسفانه با یک امتیاز اختلاف نسبت به نفر اول،مقاوم دوم را کسب کردم،اما سه ماه بعد به مسابقات لیگ جهانی که در کشور هندوستان برگزار میشد اعزام شدم که خوشبختانه توانستم مقام نخست را کسب کنم و برای اولین بار کارت حرفه ای را در رشته قویترین مردان کسب کردم.

در مورد اخرین مسابقه ای که در آن حضور داشتید برای ما توضیح بدید:

این مسابقات در کشور هندوستان برگزار شد که وقتی برای من دعوتنامه آمد هیچ ارگان یا اسپانسری از من حمایت نکرد و مجبور شدم تا خودم اقدام کنم و با کمک های دوستانم و دکتر عباس محمدی که واقعا میشه گفت تنها یار بنده هستند به مسابقات اعزام شدم که مسابقات در طی دو روز و در یک شرایط بد جوی برگزار شد که خوشبختانه توانستم با کمک های همسرم که واقعا تو این چند سال همیشه یار و یاور من بوده به مقام قهرمانی برسم.

هدف بعدی شما چه مسابقه ای است؟من دعوتنامه های زیادی داشتم اما به دلیل حمایت نشدن از سوی مسئولین نتوانستم در آن مسابقات شرکت کنم و در حال حاضر نیز من باید در لیگ جهانی کشور اردن حضور داشته باشم که با این وضع حمایت ها نتوانستم در آنجا حضور پیدا کنم تا جایگزین من آقای کارون از کانادا که نفر ذخیره من بود به مسابقات اعزام شود و فعلا با این شرایط من حتی قصد تمرین در رشته ورزشی خودم را نیز ندارم.

چرا امین معنوی به شکل منظم در مسابقات حضور ندارد؟هزینه اعزام به هر مسابقه بسیار سنگین است و تا الآن نیز هر مسابقه ای که شرکت کردم هزینه هایی از جمله ویزا،هتل و سالن تمرین و خیلی از چیزهای دیگر را شامل میشد که همه آنها را به طور کامل خودم،به صورت شخصی پرداخت کردم و هیچ مربی ندارم و از هیچ ارگانی حمایت نمیشوم وهیچ اسپانسری ندارم.

همه می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه بروند آیا به نظر شما در رشته ورزشی شما این امکان پذیر است؟
در رشته ما یا بطور کلی در ورزش ایران اولویت با پول است و استعداد در این کشور جایی ندارد و حمایت مالی حرف اول را میزند ولی نه اینطور نیست که کسی به همین سادگی بتواند در این ورزش موفق شود و فرد برای موفق شدن در این رشته باید از فاکتور هایی برخوردار باشد که فیزیک مناسب بدنی،تغذیه و موارد زیادی را شامل میشود و سختی زیادی را دارد که با تلاش و کوشش بسیار بدست میاید.

نظر شما در مورد مصرف مکمل های ورزشی چیست و توصیه شما در مورد مصرف مکمل ها چه می باشد؟
متاسفانه در ایران بحث مکمل و دارو جدا نشده است ولی متاسفانه برخی از افراد بخاطر سودجویی مکمل های تقلبی را وارد کشور میکنند که بسیار آثار مخربی را دارد و به نظر من ضرر استفاده نکردن مکمل سالم از استفاده کردن آن بیشتر است و یک ورزشکار بدون استفاده از مکمل نمیتواند نتیجه بگیرد چون استفاده نکردن از مکمل ها میتواند زمینه ساز انواع آسیب دیدگی ها و پارگی عضلات و کشیدگی ها و خونریزی داخلی در ورزشکار بشود.

الگوی ورزشی شما؟
الگوی ورزشی من در داخل کشور آقای رضا قرایی بودند که از دوستان بسیار خوب من هستند و الگوی خارجی من نیز آقای یوکوهاعولا و زابیکاسا از لیتوانی بودند.

تلخ ترین خاطره ورزشی؟
تلخ ترین خاطره من مسابقات تلویزیونی در سال92 بود که روی یک آیتم رباط سلیبی ومینیکس بالا و پایین و رباط های داخلی پا همزمان پاره شد که تقریبا حدود هفت ماه نمیتوانستم راه بروم.

شیرین ترین خاطره ورزشی؟
شیرین ترین مسابقه از نظر من مسابقات قهرمانی جهان در هند بود و شیرینی آن نیز بخاطر این بود که برای اولین بار همسرم در کنارم حضور داشت و تجربه خوبی بود.

چرا لیگ قویترین مردان در سطح کشور برگزار نمی شود؟
اهمیت مسابقات قویترین مردان بخاطر اختلاف مدیران کمرنگ شده است و عدم پخش مسابقات مردان آهنین بخاطر مرگ روح الله داداشی و آن اتفاقی که برای آقای قرایی افتاد نیست بلکه اختلاف مدیریتی در سطح کلان میباشد.

در مورد دعوتنامه هایی که از کشور های اروپایی برای شما ارسال شد توضیح دهید:
بله من از کشورهای خوب و سرشناسی دعوتنامه دریافت کردم که کشور انگلستان رسما برای من دعوتنامه اقامت فرستاد و گفتند اگه بیایید تمامی امکانات لازم را مهیا میکنیم اما من پرچم کشورم را نفروختم و بخاطر کشورم درخواست آنها را رد کردم اما با برخوردهایی که در طی این چند سال از سوی مسئولین دیدم واقعا پشیمانم که چرا درخواست کشورهای دیگر را نپذیرفتم.

آیا از حمایتهای مسئولان شهری و استانی رضایت دارید؟
مگه ما مسئول هم داریم؟!من که هیچگونه حمایتی را از این مسئولین ندیدم و شاید ورزش آمل را فقط به چند نفر محدود کرده اند و به بقیه ورزشکاران توجه نمیکنند.
دوستان ورزشی من در شهرهای همجوار از حمایت های مسئولین شهری خود برخوردارند اما در شهرستان آمل مسئول ورزش شهر برای ورزشکاران شهر خود ارزش قائل نمیشود و اصلا با کار اداره ورزش و جوانان آشنایی ندارد و در هر مراسمی که برایش سودی وجود دارد برای خودنمایی در آنجا شرکت میکند.

شنیدیم که شما از چند اعضای شورای شهر آمل در زمان انتخابات حمایت میکردید،آیا انها هم به وعده های خود عمل کردند؟
من قبل از اعزام به مسابقات افریقا نزد چند نفر از همین دوستان و مسئولین شهری رفتم و شرایطم را برای آنها بازگو کردم و آنها نیز به من قول دادند که از هر لحاظی حمایتم کنند که با دوره انتخابات شورای شهر همزمان شد و به ما گفتند که شما اگر از این کاندیداها که ادعا ورزش دوستی میکنند و مثلا خودشان را حامی ورزش میدانند حمایت کنید آنها صد درصد و از هر لحاظی شما را حمایت میکنند و ما نیز بعد از اینکه از مسابقات آفریقا برگشتیم این کارها را انجام دادیم و در هر برنامه هایی که این دوستان داشتند شرکت کردیم و از چند نفر از همین آقایان شورای شهری تبلیغات انجام دادیم که دو نفر از همین عزیزان به شورای شهر راه پیدا کردند اما بعد از انتخابات حتی جواب تلفن بنده را نیز نمی دادند.

از خودتون راضی هستید؟
از نظر زندگی ورزشی بله از خودم راضی هستم اما از نظر قدرت تصمیم گیری نه!

به خودت از 1تا20 چه نمره ای میدی؟
10

نظرتون در مورد این کلمات؟

پرورش اندام؟ مادر همه ورزش ها

روح الله داداشی؟ حیف شد

اداره ورزش و جوانان آمل؟ بنگاه درامد زایی بعضی از آقایان

انتخابات؟ تبلیغات تو خالی

خبرنگار؟ حامی ورزشکاران

آمل زیبا؟ اولین رسانه ای که باهاش مصاحبه کردم

صحبت پایانی؟
اول از همه تشکر میکنم از شما که حداقل درد دل مرا گوش کردید و تشکر ویژه داشته باشم خدمت امام جمعه عزیز شهرستان آمل که واقعا زحمت میکشند و شاید تنها مسئول شهرستان آمل بودند که برای من زحماتی که کشیدند و تلاش خودشان را انجام دادند. صحبت های من نیز بدین خاطر است که میخواهم کسی که از این به بعد میخواهد وارد این عرصه بشود بداند که آخر این راه به این شکل است و امیدوارم که لااقل مسئولین از این سیستم جدیدی که هر لحظه عکس میگذارند و پست اینستاگرامی میگذارند در عالم واقعی نیز به همین شکل باشد.

علی گرجی پور – آمل زیبا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا