اخبارسیاسیاخبار آمل

امام جمعه لاریجان : اساس ذات آمریکا جنگ با ملت های مظلوم جهان است/تصمیم ترامپ درمورد برجام از قبل مشخص بود آمریکایی ها به عهد شکنی عادت دارند/سپاه یک نهاد فرا نظامی است که به کمک مردم جهان در مواقع احساس می رسد

آمل زیبا گزارش می دهد:
خطبه دوم حجت السلام حمید رضا شاکری در نماز جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶
حاج اقا شکری:
أهمیت نماز جمعه در اسلام:
آفرین بر کسانی که زینت بخش صفوف نماز جمعه می شوند. زراره از امام باقر (ع) نقل می کند : نماز جمعه از فرایض الهی است که شایسته است همراه با امام این نماز اقامه شود. اگر کسی بهانه و عذری نداشت اگر سه جمعه پشت سر هم نماز جمعه را بی علت ترک کند ، در حقیقت سه فریضه را ترک کرده است. فقط منافق است که این کار را می کند و این نشان دهنده عظمت إقامه نماز جمعه است.
از مناسبتها:
فرا رسیدن شهادت امام العارفین ، سید الساجدین حضرت علی بن الحسین زین العابدین (ع) را بمحضر مبارک امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و شما شیعیان آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. خطبه امام سجاد (ع) در شام باعث آگاهی مردم از جایگاه اهل بیت شد.
شاید شناخت اکثر مردم نسبت به این امام معصوم همین قدر باشد که ایشان در حادثه کربلا اسیر شد و مریض بود و 35 سال بعد از پدر بزرگوارش امام حسین (ع) زندگی کرد. اما برخورد و مماشات حضرت با مردم ، علم و شاگرد پروری امام سجاد (ع) ، نوع رفتار وی با حکومت طاغوتی عصرش ، دعاها و تالیفات آن حضرت مخصوصا دعاهای صحیفه سجادیه و ابو حمزه ثمالی در سحرهای ماه رمضان و رساله حقوق وی ، نوعا از جامعه ما مخفی است و کسی اطلاع چندانی ندارند. طنطاوی ، شیخِ دانشگاه الازهر مصر می گوید: دعای صحیفه امام سجاد (ع) واقعا از درک من خارج است! این دعا برزخیست بین کلام خدا و کلام بشر! نه می شود آن را بخدا نسبت داد و نه می شود گفت تألیفات بشریست. بالاتر از کلام بشر و پایین تر از کلام خداوند است! این امام بزرگوار در سال94 یا 95 ه.ق در 12 یا 25 محرم در سن 55 سالگی به دستور ولید بن عبد الملک با سمّ به شهادت رسید. مدفن وی در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی (ع) ، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق (ع) است.
از مناسبتها:
26 مهرماه، روز تربیت بدنی و ورزش را در پیش داریم.
متأسفانه یکی از پدیده هایی مورد توجه اسلام که کمتر مورد پردازش قرار دادیم مسئله تربیت بدنی و ورزش است . أخیرا دیدم که دو کتاب از ورزش از منظر احادیث و روایات چاپ و منتشر شده است . ما حق این مطلب را أدا نکردیم ! اگر به طب الصادق (ع) و طب الرضاء (ع) مراجعه کنید خواهید دید که این امامان در روایات خود چقدر به تربیت بدنی و ورزش توصیه نموده اند . ورزش جزئی از اسلام و فرهنگ و پیکره دین ما است . انسان از نظر اسلام موجودی دو نیمه است نیمی از وجود جسمش است و نیم دیگر جان او است . همانطور که جان ما باید تربیت و پرورش پیدا کند جسم ما هم باید تربیت و پرورانده شود و مهمترین عامل پرورش جسم ورزش کردن است . از محضر امام رضا (ع) پرسیدند که از عوامل شادی جسم انسان چیست ؟ حضرت فرمود : هشت چیز است- که دنیای امروز تازه به آن رسیده است و در مدرن ترین کتاب های جهان آن را بیان کرده اند. 1- قدم زدن و پیاده روی 2- شنا نمودن . 3- نگاه کردن به طبیعت و جنگل 4- هم صحبت شدن با دیگران . هیچ می دانید یکی از بزرگترین عبادات اسلامی شب نشینی های شما است اگر در آن گناه نباشد . در روایات ما بسیار داریم که با یکدیگر بگویید و بخندید ، خندیدن جزئی از سلامتی انسان است . 5- خوردن ، خوابید ن و آشامیدن معتدل 6- آمیزش جنسی 7- استعمال کردن بوی خوش و استحمام نمودن 8- پوشیدن لباس های نرم ، زرد و روشن . چرا اسلام به ما می گوید که در محیط کار و زندگی خود گل و گیاه پرورش بدهید ؟ چرا در روایات داریم مستحب است که برای رفتن به محل کار راهی را انتخاب کنید که سر سبز و خرم باشد ؟ چرا اسلام به ما می گوید که حداقل هفته ای یک بار به دامن طبیعت پناه ببرید ؟ چرا امام رضا (ع) فرمود اگر احساس کدورت کردید به درخت تکیه بدهید ؟ چرا به ما گفته اند آنان که دلبسته به چیزی زنده اند وجودشان نیز زنده است و کسانی که دلبسته به چیزی مرده اند وجودشان هم مرده است ؟ چرا وجود جوانان ما فرسوده و مرده است ؟ چون دلبسته به چیزهای مرده ای مثل موبایل و ماشین و غیره هستند! چرا پدران ما در گذشته شاد و سرحال بودند و عمر طولانی داشتند ؟ چون وابسته به چیزهای زنده بودند . دلبسته به گاو ، گوسفند ، مرغ ، خروس ، گل و گیاه و طبیعت و جنگل بودند . اکثر پیامبران ما چوپان بودند . نگاه به سبزه و آب روان و سیمای زیبا البته از راه حلال آرامش بخش است که امید وارم همه روزه روز ورزش و تربیت بدنی باشد.
از مناسبتها:
مباحث برجام؛

حجت السلام شاکری گفت : مسئله ای است که در رسانه ها با آب و تاب از آن یاد و نام برده می شود و بعضی از افراد در جاهای مختلف در سخنرانی ها به عنوان یک نکته بسیار مهم و شکننده از آن یاد می کنند که انتظار بکشیم ترامپ در تاریخ فلان نظر خودش را درباره برجام اعلام دارد. باید گفت نظر آمریکا درباره برجام از قبل مشخص بوده است و اوباما هم اگر تا به امروز سر کار بود همان نظری که ترامپ امروز بیان می کند با لعاب کاری و با فضای تلطیف شده ای آن را اعلام می کرد.
أساس ذات آمریکا جنگ با ملت های مظلوم جهان و بردن منافع آنان و إستثمار آنهاست. در کشور ما هم از سال ۳۲ تا به امروز آمریکا کار خودش را دارد انجام می دهد و دنبال منافع خودش است. اگر مذاکره و برجام را آورد بخاطر این بود که بتوانند در پرتو آن نفوذ داشته باشد و حالا که می بیند آن نفوذ به آن شکل عملیاتی نشده به شکل دیگری عمل می کند.
او می گوید من در دنیا دنبال منفعت می گردم و هر جا منفعتم باشد هستم! این عهد شکنی آمریکا دفعه اولش نیست و در همه قرار دادها عهد شکنی کرده و عهد شکن بوده است. بعضی ها می گویند برویم در موشک و حقوق بشر مذاکره کنیم و تاکتیکی با آمریکا کنار بیاییم! با کی و با چه کسی؟ با چه برنامه ای؟ با فردی که نمی خواهد سر به تن ما باشد بنشینیم مذاکره کنیم؟!
چند بار می توانیم اشتباه کنیم ؟ کلاهی که در قرار داد الجزایر و افغانستان سرمان گذاشت بس مان نیست؟ اینجا هم در برجام و بعد از برجام هم اگر بخواهیم دنباله رو آن باشیم مشکلاتی ایجاد می کند. از ابتدا باید عطایش را به لقایش بخشید.
آمریکا دشمن و با نظام جمهوری اسلامی دشمن است، با اسلام دشمن است و این دشمنی هیچ وقت از بین نمی رود ، مگر اینکه اسلام از بین برود و ما حاضر نیستیم اجازه دهیم اسلام از جامعه مان حذف شود.
آمریکا حتی برای حفظ منافع طرفداران خودش ، حاضر است بزرگترین ضربه ها را به ملتش وارد کند ! وقتی سلاح آزاد و در دست مردم باشد یک نفر با برنامه ریزی حساب شده می آید و در یک کنسرت ۶۰ نفر را می کشد و بیش از ۴۰۰ نفر را زخمی می کند و بعد به ترامپ می گویند معامله اسلحه را تحریم کن ، می گوید : بعدا درباره آن صحبت می کنیم! نمی تواند اظهار نظر کند چون برایش امکان ندارد. آنهایی که او را سر کار آورده اند برای همین آورده اند!
کسی که حاضر نیست از منافعش دست بردارد و ملت خودش کشته می شود و مانعی برای او نیست ، چنین حکومتی چگونه می خواهد به کشور دیگری مانند یمن و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان ترحم داشته باشد ؟ لذا مسئولین ما باید با اروپایی‌ ها اتمام حجت کنند و مواضع شفاف خود در خصوص تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا را بیان کنند اما اینکه منتظر بمانند اروپایی‌ ها و یا کنگره آمریکا چه می ‌گویند نوعی تلف کردن وقت است! هیأت نظارت بر برجام نیز با تشکیل جلسه فوری پاسخ محکمی به آمریکایی‌ ها بدهد.
از مناسبتها:
اشاره ای داشته باشم به معارفه فرمانده محترم و جدید سپاه در شهرستان آمل جناب سرهنگ عیسی زاده که در چند هفته گذشته صورت پذیرفت. ضمن تبریک مجدد به این برادر عزیز و رزمنده باید عرض کنم سپاه یک نهاد فرا نظامی است به ‌ طوری که در هر جایی انقلاب اسلامی احساس نیاز کند سپاه احساس تکلیف می کند و در آن میدان حاضر می ‌شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم دفاع از انقلاب و أرزش های انقلابی است.
نقش بی ‌نظیر سپاه پاسدران درعرصه‌ های مختلف فرهنگی ، سیاسی ، محرومیت زدایی و دفاع جانانه و مخلصانه از جبهه مقاومت و مظلومان در منطقه و ایجاد امنیتِ محسوس در کشور و مبارزه با استکبار جهانی ، باعث امید کشور و مردم هست.
امروز قدرت و اقتدار سپاه در دنیا به اندام دشمنان ما لرزه انداخته است و همه ما با تمام وجود از این نهاد مقدس و با ارزش دفاع خواهیم کرد و خود دشمنان اسلام به خوبی می ‌دانند اگر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران بکنند جوابی قاطع و دندان شکن دریافت خواهند کرد. (تکبیر حُضّار)
در پایان:
شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت الله أشرفی اصفهانی (ره) که بدست منافقین خبیث و کوردل در سال 1361 و در محراب نمازجمعه بشهادت رسید را گرامی میداریم و از خداوندِ متعال عُلُوِّ درجات را برای این شهید والا مقام خواستاریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا