اخباراخبار مازندران

150 هکتار از اراضی شبه‌جزیره میانکاله طعمه آتش شد…

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با اشاره به آتش‎سوزی در بیش از 150 هکتار از اراضی میانکاله گفت: این منطقه زیستگاه قرقاول خزری، رویشگاه درختچه‌های انار و بوته‎های تمشک و سازیل است…

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با بیان اینکه در ساعت 14:30 دقیقه روز گذشته نیز بار دیگر شاهد آتش‎سوزی بوده‎ایم، تصریح کرد: این حادثه در منطقه پروانه بادی به‌وقوع پیوست که در ابتدا دو دستگاه تراکتور و تانکر آب به منطقه اعزام و با توجه به گستردگی و شدت وزش باد، کار مهار آتش با مشکل مواجه شد، لذا پس از هماهنگی با اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، از فرمانداری بهشهر جهت امدادرسانی خواستار کمک شدیم.

رضااحمدی ادامه داد: خودروهای آتش‌نشانی شهرداری، بندر امیرآباد و نفت خزر به کمک آمدند و سه دستگاه لودر نیز از امیرآباد به منطقه اعزام و در نهایت، آتش‎ در ساعت 23:30 دقیقه شب گذشته خاموش و از این ساعت نسبت به مهار کامل آن اقدام شد.

وی با بیان اینکه پس از مهار آتش، فعالیت گشت‌های ویژه در منطقه ادامه داشته است، افزود: صبح امروز نیز برآورد دقیقی از منطقه داشتیم که حدود 150 هکتار از عرصه‌های طبیعی دچار آتش‎سوزی شده است.

رضااحمدی بیان کرد: در این حادثه 80 درصد درختچه‎های انار وحشی و 20 درصد بوته‌های سازیل و تمشک طعمه آتش شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه زیستگاه قرقاول خزری بوده است؛ امکان دارد تعدادی از جوجه قرقاول‎ها از بین رفته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر همچنین از خسارت صد درصدی به یک واحد دامداری و خسارت جزیی به یک واحد دامی دیگر در این منطقه خبر داد و گفت: با آغاز آتش‎سوزی، دام‎ها از از منطقه خارج شدند و تاکنون موردی از تلفات دام گزارش نشده است.

این مسئول درباره اینکه گفته می‎شود از ظهر امروز بار دیگر آتش‎سوزی در میانکاله آغاز شده است پاسخ داد: این آتش‎سوزی هم‌اکنون از مرتع گالش بنه‌سر به‌سمت «تاش‌تک» در حال شعله‌ور شدن است و محیط‎بانان به همراه همیاران محیط زیست در حال اطفای آن هستند.

رضا احمدی در پاسخ به این سؤال که برخی‌ها میزان آتش‌سوزی را تا 500 هکتار نیز اعلام کرده‌اند، گفت: برآورد کارشناسی، آتش‌سوزی در 150 هکتار از اراضی منطقه پروانه بادی و کمتر از یک‌هزار مترمربع در منطقه پلنگان است.

وی در پایان تأکید کرد: آتش‎سوزی‎ها عمدی بوده و نیاز به بررسی بیشتر برای شناسایی متخلفان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا